KN 1994 str. 278, stan bdb-/db+ (podniszczona lekko okładka - zdjęcie) ISBN 83-901521-1-8 SPIS TREŚCI Do czytelnika (A. Łukawska) I. Uczeń i nauczyciel w szkole Podmiotowość ucznia i nauczyciela (K. Polak) Uczeń w szkole (T Wojtasińska) Role społeczne nauczyciela (K. Polak) Samokontrola i samoocena w pracy nauczyciela (A. Huber) II. Cele kształcenia i wychowania (W. Terlecka) Cele kształcenia i wychowania Zróżnicowanie poglądów w pedagogice na temat istoty wychowania Problem celowości wychowania w pedagogice Cele wychowania w świetle prawa międzynarodowego UL Przygotowanie uczniów do uczenia się przez całe życie Treści kształcenia w pracy uczniów i nauczycieli (J. Kędzierska) Kształcenie wielostronne Strategie kształcenia Strategia informacyjna (J. Kędzierska) Strategia problemowa (J. Kędzierska) Strategia emocjonalna (K Polak) Strategia operacyjna (T Wojtasińska) Kształcenie multimedialne w szkole (E. Marcjan) Kontrola i ocena pracy ucznia w procesie dydaktyczno-wychowawczym (A. Huber) Przygotowanie uczniów do uczestnictwa w kulturze (T Aleksander) Przygotowanie uczniów do zachowań sprzyjających indywidualnemu zdrowiu i zachowań podnoszących warunki zdrowotne społeczeństwa (M. Ziejka) Przygotowanie uczniów do kształtowania swoich planów edukacyjnych i wyboru zawodu (M. Tunia) Współdziałanie szkoły i rodziny (B. Jodłowska) Planowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej (M. Koś) Doskonalenie pracy nauczyciela Refleksja pedagogiczna jako warunek rozwoju zawodowego i doskonalenia pracy nauczyciela (B. Jodłowska) Innowacje nauczycielskie i ich uwarunkowania (K Polak) System szkolny i problemy jego modernizacji Organizacja polskiego systemu szkolnego i kierunki jego modernizacji (M. Tunia) Ogólne cechy i tendencje rozwojowe współczesności wyznaczające kierunki reform szkolnych i oświatowych (J. Kędzierska) Bibliografia (A. Sajdak)
|