ĆWICZENIA GRUPOWE DO PRACY WYCHOWAWCZEJ WSiP 1995, str 196, stan db (podniszczona lekko okładka) ISBN 83-02-05685-5 Książka Polubić szkolę... powstała z marzenia i wiary, że polska szkoła może stworzyć uczniom sprzyjające warunki do osobistego i społecznego rozwoju. Przedstawione ćwiczenia grupowe to propozycje niekonwencjonalnych spotkań wychowawczych, dzięki którym — w atmosferze zabawy i życzliwości — można zdobyć ważne umiejętności społeczne i doświadczenia osobiste. To pomysły wzbogacania form pracy wychowawców klas, ale także zajęć poza szkołą — w internatach, domach dziecka czy placówkach upowszechniania kultury. Autorki pracują w Zakładzie Pedagogicznego Kształcenia Nauczycieli UMCS w Lublinie. W sferze ich zainteresowań naukowo-dydaktycznych ważne miejsce zajmuje poszukiwanie alternatywnych koncepcji i metod pracy pedagogicznej. Od kilku lat prowadzą warsztaty i treningi umiejętności wychowawczych dla studentów i nauczycieli. SPIS TREŚCI Wprowadzenie Moja klasa i ja Co można zrobić, aby uczeń polubił szkołę? Dlaczego warto stosować ćwiczenia grupowe? Jak stosować ćwiczenia grupowe? Jak nawiązać, utrzymać i zakończyć kontakt z klasą, wykorzystując ćwiczenia grupowe? CZĘŚĆ PIERWSZA. TWORZYMY GRUPĘ Rozdział 1. Przełamanie onieśmielenia Rozdział 2. Wzajemne poznawanie się Rozdział 3. Budowanie zaufania Rozdział 4. Doskonalenie komunikacji Rozdział 5. Rozwijanie empatii i zrozumienia Rozdział 6. Integracja i rozwój grupy CZĘŚĆ DRUGA. TWORZYMY SIEBIE Rozdział 7. Samopoznanie Rozdział 8. Wzmacnianie poczucia własnej wartości Rozdział 9. Ćwiczenie zachowań asertywnych Rozdział 10. Samodoskonalenie i rozwijanie poczucia sprawstwa Rozdział 11. Radzenie sobie ze stresem Rozdział 12. Rozwijanie twórczości Bibliografia, Wykaz ćwiczeń
|