KiW 1975 str. 366 stan db (podniszczona lekko okładka, zakurzona, podpisana) Przedmiotem pracy (wyd. III, uzupełnione przez autora) są rozważania na temat teoretycznych i praktycznych problemów propagandy politycznej, ze szczególnym uwzględnieniem takich kwestii jak: typy i środki kształtowania politycznej orientacji społeczeństwa, działalność propagandowa wrogich nam ośrodków, analiza metod pracy środków masowego przekazu. TRADYCJE I WSPÓŁCZESNOŚĆ PROPAGANDY Stereotyp pojęciowy Metoda kamuflażu Dysponenci informacji Instrument polityki zagranicznej POJĘCIE PROPAGANDY POLITYCZNEJ Refleksje terminologiczne Reklama Agitacja Definicja propagandy Kontrpropaganda ELEMENT SYSTEMU POLITYCZNEGO Stosunek do odbiorcy i wymowa celu Konfrontacja a ekspansja Dywersja ideologiczna i wojna psychologiczna PODSTAWY DZIAŁANIA PROPAGANDY Mechanizmy społeczne Funkcje propagandy Stosunek do prawdy Komunikat propagandowy CECHY, ZASADY I FAZY PROPAGANDOWEGO DZIAŁANIA Zasady propagandowego działania Fazy działania propagandowego typy przekazu propagandowego Środki propagandowego działa- nia Publikacje nieperiodyczne Publikacje periodyczne Prasa Radio Telewizja Film ELEMENTY O SZCZEGÓLNEJ PROPA- GANDOWEJ NOŚNOŚCI Pokaz Symbol Pogłoska Hasło ANATOMIA AKCJI PROPAGANDOWEJ Strategia i taktyka propagandy Składniki akcji propagandowej Stymulatory akcji propagandowej Konkurs jako stymulator propagandy Kryteria oceny propagandowego działania PROPAGANDA A NAUKA Pozorne przeciwieństwo Potrzeba współdziałania Perspektywy badawcze PERSPEKTYWY PROPAGANDY Podstawowe inspiracje propagandy Instytucjonalizacja propagandy Konsekwencje rozwoju Konstruktywność a destrukcyjność propagandy
|