WSiP 1979 str. 264 stan db+ (podniszczona lekko okładka, ślady flamastra na okładce) ISBN 83-02-00378-6 SPIS TREŚCI Wstęp I. GOTOWOŚĆ DO PISANIA W ŚWIETLE ROZWOJU I WYCHOWANIA 1. Rozwój manualny dziecka w wieku przedszkolnym 2. Spostrzeganie i procesy poznawcze dziecka w wieku przedszkolnym 3. Rozwój graficznych spostrzeżeń dzieci a możliwości odwzorowywania 4. Motywy działania dziecka 5. Gotowość dziecka do nauki pisania II. ROLA PSYCHOMOTORYKI W PRZYGOTOWANIU DO NAUKI PISANIA 1. Zabawy i ćwiczenia kształtujące orientację w kierunkach przestrzennych oraz pamięć ruchową 2. Rozwijanie motoryki oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. Zabawy wdrażające do gospodarowania własnymi ruchami Zabawy rozwijające wyobraźnię wzrokowo-kinestetyczną Zabawy ruchowe - zręcznościowe na odkrytym terenie Zabawy zręcznościowe w sali III. WYZYSKANIE DZIAŁALNOŚCI PLASTYCZNO-KONSTRUKCYJNEJ DZIECI W PROCESIE PRZYGOTOWANIA DO NAUKI PISANIA 1. Techniki przestrzenne Układanie Zabawy konstrukcyjne Wycinanie Lepienie Majstrowanie 2. Techniki płaskie Rysowanie Malowanie Dekoracyjność w twórczości plastycznej dzieci Wydzieranie Stemplowanie Wyszywanie IV. ZABAWY, GRY I ZADANIA KSZTAŁTUJĄCE POJĘCIE SYMBOLU GRAFICZNEGO V. REALIZACJA PRACY NAD PRZYGOTOWANIEM DZIECI DO NAUKI PISANIA I OCZEKIWANE REZULTATY 1. Metody pracy z dziećmi Rola i miejsce odwzorowywania w przygotowaniu do nauki pisania Zróżnicowanie metod postępowania w zależności od rodzaju opóźnień 2. Planowanie pracy i formy organizacyjne 3. Organizacja procesu przygotowania do pisania 4. Oczekiwane rezultaty przygotowania dziecka do nauki pisania w aspekcie dojrzałości szkolnej Bibliografia
|