Placet, 1995, str. 314, stan db ISBN 83-85428-10-0 SPIS TREŚCI Wstęp A ANALIZY I NARZĘDZIA NA POZIOMIE OPERACYJNYM 1 Analiza metodą ABC 1. Co rozumiemy przez analizę metodą ABC? 2. Jak można sklasyfikować dostawców i detale? 3. Jak powinno wyglądać zarządzanie czasem? 2 Analiza wielkości zamówień 1. Czego można oczekiwać od analizy wielkości zamówień? 2. Jak zmniejszyć liczbę drobnych zamówień? 3 Optymalizacja wielkości zamówień 1. Jak wyliczyć optymalną wielkość zamówienia? 2. Jakie znaczenie ma optymalna wielkość zamówień? 4 Analiza break-eren 1. Co szczególnego zawiera analiza break-evenl 2. Jak możemy przedstawić analizę break-everfł 3. Czy wyniki można ustalić również matematycznie? 4. Co rozumiemy przez odcinek bezpieczny i współczynnik bezpieczeństwa? 5 Rachunek kosztów bezpośrednich 1. Jaka jest zbudowany rachunek kosztów bezpośrednich? 2. Czy wystarcza prosty rachunek kosztów bezpośrednich? 3. Dlaczego bardziej celowy jest dwustopniowy rachunek kosztów bezpośrednich? 6 Analiza „wąskich gardeł" 1. Jak wygląda optymalny program produkcji i sprzedaży? 2. Co należy uwzględnić przy planowaniu programu bez wąskich gardeł? 3. Na co zwrócić uwagę przy planowaniu produkcji z jednym wąskiem gardłem? 7 Metody rachunku inwestycyjnego 1. Ku czemu winny zmierzać metody rachunku inwestycyjnego? 2. Jakich danych będziemy potrzebować? 3. Jakie metody rachunku inwestycyjnego wchodzą w rachubę? 8 Krótkookresowy rachunek wyników 1. Dlaczego krótkookresowy rachunek wyników jest taki ważny? 2. Jak wygląda metoda kosztów całkowitych? 3. Jakie zalety daje metoda kosztów sprzedaży? 9 Optymalizacja wielkości partii 1. Co rozumiemy przez optymalną wielkość partii produktów? 2. Jak stosować w przedsiębiorstwie optymalną wielkość partii? 10 Prowizja od zysku (prowizja od marży pokrycia) 1. Czy lepsza jest prowizja od obrotu, czy od marży pokrycia? 2. Jak wyliczamy prowizję od marży pokrycia? 3. Jakie trudności wynikają ze zmiany sposobu naliczania prowizji? 4. Jakich zmian należy dokonać w umowie? 11 Koła jakości 1. Co rozumiemy przez koła jakości? 2. Jak pracują koła jakości? 3. Jakie problemy wystąpić w związku z kołami jakości? 12 Analiza rabatów 1. Jakie jest cel przyznawania rabatów? 2. Jaki system rabatów wybrać? 3. Jak kalkulować rabaty? 4. Jaki wpływ na marżę pokrycia ma dodatkowe udzielanie rabatu? 5. O ile sprzedaż musi się zwiększyć? 13 Analiza obszarów sprzedaży 1. Jak wygląda analiza odchyleń? 2. Jakie plany działań należy sporządzić? 14 Analiza wartości 1. Co to jest analiza wartości? 2. Jakie elementy należy wziąć pod uwagę? 3. Jak wygląda plan pracy? 15 Analiza XYZ 1. Jak sporządzamy analizę XYZ? 2. Czy należy łączyć analizę ABC i analizę XYZ? B ANALIZY I NARZĘDZIA STRATEGICZNE 16 Produkować czy kupować? 1. Jaka jest różnica między produkcją własną a zakupem? 2. W jakich dziedzinach możemy wybierać? 3. Co należy wziąć pod uwagę podejmując decyzję? 4. Jakie możliwości trzeba rozróżnić? 17 Krzywa doświadczń 1. O czym informuje krzywa doświadczeń? 2. Od czego zależy efekt doświadczeń? 3. Kiedy działa krzywa doświadczeń? 18 Analiza konkurencji 1. Jak sporządzamy analizę konkurencji? 2. Jakie wnioski wyciągamy z wyników analizy konkurencji? 19 Logistyka 1. Co wchodzi w zakres logistyki? 2. Jak wysokie są koszty logistyki? 3. Jakie są skutki zintegrowanego rynku EWG? 4. Co oznacza globalna orientacja logistyczna? 20 Analizy portfelowe 1. Co rozumiemy przez pojęcie analiza portfolowa? 2. Dlaczego stosujemy portfel udział w rynku — wzrost rynku? 3. Jak rzedstawiamy analizę portfela? 4. Jakiego cash-flow możemy oczekiwać? 5. Jakie strategie należy rozwijać? 6. Jakie decyzje inwestycyjne musimy podejmować? 21 Analiza możliwości 1. Jak przeprowadzamy analizę możliwości? 2. Jaki wpływ na strategie mają wyniki? 22 Krzywa cyklu życia produktu 1. Co to jest krzywa cyklu życia produktu? 2. Jak przedstawiamy krzywą cyklu życia produktu? 3. Jakie znaczenie mają poszczególne fazy? 4. Dlaczego można poprawiać decyzje marketingowe? 23 Analiza mocnych i słabych stron 1. Jak wygląda analiza mocnych i słabych stron? 2. Jakich informacji dostarcza analiza mocnych i słabych stron? 24 Luka strategiczna 1. Co to jest luka strategiczna? 2. Jak można zamknąć lukę strategiczną? 25 Technika scenariuszy 1. Dlaczego należy wprowadzać technikę scenariuszy? 2. Co rozumiemy przez technikę scenariuszy? 3. Co to jest lejek scenariuszy? 4. Jaki powinien być skład zespołu do tworzenia scenariuszy? 5. Jaki jest przebieg scenariusza? Indeks
|