Mentor,1996, stan db+, str 172 + załączniki ISBN 83-902193-1-x WPROWADZENIE 1. ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE RYNKU TURYSTYCZNEGO 1.1. Organizacja i funkcjonowanie rynku turystycznego 1.2. Organizacja i funkcjonowanie hotelarstwa 1.3. Główni organizatorzy i usługodawcy turystyczni w Polsce 1.3.1. Sektor komercyjny obsługi ruchu turystycznego 1.3.2. Sektor społeczny obsługi ruchu turystycznego. 1.3.3. Sektor socjalny obsługi ruchu turystycznego. 1.3.4. Hotelarstwo w Polsce 1.3.5. Lotnictwo pasażerskie i firmy „Rent a car" 2. PROJEKTOWANIE I TECHNIKA OBSŁUGI IMPREZ TURYSTYCZNYCH 2.1. Uwagi ogólne o potrzebach i motywach turystów oraz różnych obowiązkach pilota 2.2. Projektowanie imprez turystycznych 2.2.1. Ogólne wytyczne opracowywania projektów imprez turystycznych 2.2.2. Kwestionariusz informacyjny do zlecenia na realizację imprezy turystycznej 2.2.3. Uwagi dotyczące zastosowania kwestionariusza informacyjnego do realizacji imprezy na zlecenie 2.3. Cechy grupy turystycznej i zasady jej funkcjonowania 2.3.1. Cechy grupy turystycznej 2.3.2. Zasady funkcjonowania grupy turystycznej 2.4. Tok czynności pilota wycieczek zagranicznych w czasie obsługi imprezy turystycznej 2.5. Odprawa celna 2.6. Charakterystyka dokumentów występujących w obsłudze imprez turystycznych 2.7. Dokumenty podróży i kontakty z placówkami dyplomatycznymi 2.7.1. Paszport 2.7.2. Przepisy paszportowe 3. PROBLEMATYKA PRAWNA PILOTAŻU WYCIECZEK 3.1. Unormowanie praw i obowiązków pilota wycieczek 3.2. Formy zatrudniania pilotów. 3.3. Odpowiedzialność pilota wycieczek. 3.4. Pełnomocnictwo do działania w imieniu organizatora usług turystycznych. 3.5. Charakterystyka umów zawieranych przez biura podróży z klientami 3.6. Wybrane obowiązki administracyjno-prawne związane z obsługą wycieczek 3.7. Ubezpieczenia w turystyce 4. ELEMENTY PSYCHOLOGII TURYSTYKI 4.1. Geneza aktywności turystycznej 4.1.1. Uprawianie turystyki jako źródło zaspokajania potrzeb ludzkich 4.1.2. Motywacja w aktywności turystycznej 4.2. Aktywność turystyczna i towarzyszące jej procesy psychiczne 4.2.1. Turystyka jako źródło emocji 4.2.2. Psychiczne następstwa uprawiania turystyki 4.3. Psychologiczne aspekty obsługi ruchu turystycznego 4.3.1. Pilot wobec swych klientów. Sylwetki osobowościowe turystów 4.3.2. Kierowanie grupą turystyczną 4.3.3. Konflikt w grupie 4.3.4. Pilot jako negocjator 5. WARSZTAT KRAJOZNAWCZY PILOTA WYCIECZEK ZAGRANICZNYCH 5.1. Źródła wiedzy krajoznawczej pilota wycieczek zagranicznych 5.2. Metodyka przygotowania się pilotów do prowadzenia imprezy 5.3. Formy przekazywania informacji 5.4. Opis przykładowej trasy turystycznej 6. PODSTAWOWE ZAGADNIENIA I TERMINY Z HISTORII ARCHITEKTURY 7. ZACHOWANIE SIĘ PILOTA W SYTUACJACH AWARYJNYCH ANEKS
|