RK, 2000, stron 224, stan bdb- (przykurzona, podniszczona lekko okładka) ISBN 83-909791-4-4 Książka Panów prof. Mario Raich'a i dr. Jana Klimka traktuje o twórczym zarządzaniu opartym na wiedzy ekonomicznej. To twórcze rozwiązywanie problemów obejmuje sześć po sobie następujących etapów: • poszukiwanie celów, • ustalenie faktów, • znalezienie problemów, • ustalenie koncepcji, • znalezienie rozwiązania, • znalezienie koncepcji. Autorzy książki, ciekawej, znani są PT Czytelnikom z wprowadzania nowych, niekonwencjonalnych metod zarządzania do małych i średnich przedsiębiorstw. Współpracują z Wydziałem Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej prowadząc zajęcia na studiach podyplomowych, uzupełniających. Są konsultantami z zakresu przedsiębiorczości, wypracowania strategii. Książka reprezentuje dobry poziom naukowy, oparta jest na współczesnych podstawach naukowych zarządzania kreatywnego. Jest zarazem praktyczna, bowiem wskazuje jak skoncentrować się na wzroście, rozwoju, jakie są nowe obowiązki menedżerów, jak minimalizować ryzyko, jakie podjąć akcje, działania dla poprawy wyników ekonomicznych. Polecam PT Czytelnikom, menedżerom, dobrze napisaną kolejną książkę autorstwa prof. Mario Raich'a i dr. Jana Klimka, bardzo przydatną do pracy na stanowiskach kierowniczych. 1. Wstęp 2. Tworzący się kontekst 2.1. Kapitalizm - oto, co tworzymy! 2.2. Zmiana paradygmatów 2.3. Firma wirtualna (Cybercorp) 2.4. Skoncentrowanie się na wewnętrznym wzroście 2.5. Nowa przedsiębiorczość 2.6. Od raju odrzuconego do raju oczekiwanego czyli: z perspektywy przeszłości 3. Nasza nowa odpowiedzialność 3.1. Czynniki wzrostu w organizacji 3.2. Indywidualne siły napędowe 3.3. Uczenie się i wiedza 3.4. Zarządzanie niespodziewanym 4. Wnioski 4.1. Zrozumieć dynamikę 4.2. Od działania do wyników 4.3. Zaproszenie do kreatywnego dialogu 4.4. Perspektywy edukacji w Polsce 4.5. Twoje przemyślenia Suplement
|