WSiP 1977, str 120, stan db (podniszczona lekko okładka, przykurzona) ISBN SPIS TREŚCI Wstęp I. Przegląd literatury 1. Rodzaje materiału stosowanego do badania pamięci Materiał nie powiązany Materiał powiązany 2. Poglądy na rozwój pamięci dzieci Rozwój pamięci dzieci młodszych Rozwój pamięci dzieci szkolnych II. Badania wstępne. Opracowanie metody 1. Charakterystyka metody pytań, tekstów oraz list pytań Metoda pytań Rodzaje tekstów Warunki, jakim powinien odpowiadać tekst i lista pytań 2. Opracowanie metody badania pamięci dzieci Przebieg eksperymentów wstępnych, (ustalenie .instrukcji i tekstów Teksty wybrane do badań właściwych III. Badania właściwe 1. Charakterystyka warunków badań i osób badanych Warunki badań Opis badanej próby 2. Analiza jakościowa Analiza oceny i źródła błędów Jakościowa analiza szczegółów zapomnianych przez uczniów ki. III—VIII w poszczególnych tekstach Stopnie trudności zapamiętywania szczegółów Analiza szczegółów łatwych i trudnych 3. Zależność wyników badań od zastosowanych tekstów Rozkład liczebności zapomnianych szczegółów 4. Zależność rozwoju pamięci dzieci od ich wieku Ilość zapamiętanego materiału a wiek Średnie z danych zawartych w granicach ±<r. Ocena błędu standardowego i przedziały ufności Ocena charakteru zmian rozwoju pamięci 5. Zależność rozwoju pamięci dzieci od ich płci 6. Zależność rozwoju pamięci dzieci od wykształcenia rodziców Pamięć dzieci a wykształcenie rodziców Zależność rozwoju pamięci uczniów od wykształcenia rodziców z uwzględnieniem płci dzieci Porównanie wyników badań z wynikami innych autorów 7. Uwagi metodologiczne Trudności związane z założeniami badań Trudności wynikające ze zmiennych cech psychicznych i fizjologicznych osób badanych Trudności zależne od warunków, w jakich odbywają się eksperymenty Czynności niedozwolone Propozycje usprawnienia metody Podsumowanie i wnioski końcowe Bibliografia Aneks
|