WSiP 1997 str. 220, stan bdb- (podniszczona lekko okładka) ISBN 83-02-06625-7 Aby przyczynić się do choć częściowej zmiany negatywnych ocen życia szkolnego i pomóc nauczycielom w przezwyciężaniu rutyny na lekcjach, proponujemy DRAMĘ jako METODĘ, która powierza uczniowi rolę kreatora, sprawcy działań, a nie tylko wykonawcy poleceń nauczyciela.(...) Wprawdzie działania uczniów na dramowych lekcjach języka polskiego wynikają z samej metody pracy, lecz nie tylko pobudzanie tej aktywności staje się celem dramy: ważne jest przede wszystkim uczenie się przez aktywność.(...) Jak prawidłowo stosować dramę w pracy z uczniami w tzw. średnim wieku szkolnym, wyjaśniamy w naszej książce, która zawiera propozycje rozwiązań metodycznych oparte na programie nauczania języka polskiego w klasach 4-6 i związane z wybranymi utworami literackimi zamieszczonymi w podręcznikach Marii Nagajowej: "Słowo za słowem", "Słowa zwykłe i niezwykłe", "Słowa i świat". wg "Od autorów" Spis treści Od autorów DRAMA - JEJ ISTOTA, TECHNIKI I STRATEGIE (Halina Machulska) Specyfika i efektywność dramy na tle innych metod pracy Twórcy podstaw dramy Klasyfikacja technik i strategii dramowych Inscenizacja a drama Planowanie zajęć dramowych Pytania stosowane w przebiegu zajęć dramowych Strategie Dorothy Heathcote podnoszące stopień refleksji Stosowanie symbolu Przykłady technik dramowych Przykłady strategii dramowych Zakończenie ANIMACJA ZAMIAST PRZYMUSU ROZWOJU (Jan Tatarowicz) Psychopedagogiczne aspekty stosowania dramy Drama - adaptacja przez kreację Drama - u progu okresu dorastania W kierunku obiektywizacji użyteczności dramy KONSPEKTY I SCENARIUSZE LEKCJI (Alicja Pruszkowska przy współudziale Haliny Machulskiej) Klasa 4. Klasa 5. Klasa 6. Słowniczek haseł związanych z dramą (Halina Machulska) Lektury nauczyciela dramy Bibliografia przedmiotowo-metodyczna
|