IWZZ 1989, str. 184, stan db+ (przykurzona okładka) ISBN 83-202-0778-9 Spis treści I. Wstęp, czyli ogólnie o przyczynach niepowodzeń w uczeniu się matematyki u dzieci z klas początkowych II. Kiedy dziecko staje się wrażliwe i podatne na nauczanie matematyki Rozumowanie operacyjne a uczenie się matematyki 0 rozwoju operacyjnego rozumowania u dzieci Jakie intuicje matematyczne są dzieciom dostępne na poziomie wyobrażeń przedoperacyjnych III. Dlaczego rozwiązywanie zadań matematycznych sprawia dzieciom tak dużo kłopotów? Rozumowanie i emocje w procesie rozwiązywania zadań Blokady emocjonalne w procesie uczenia się matematyki IV. W jakiej mierze precyzyjne spostrzeganie i sprawność rąk są ważne przy uczeniu się matematyki? V. Czy można mówić o uzdolnieniach matematycznych u dzieci z klas początkowych? Czy brak takich uzdolnień może być przyczyną niepowodzeń w zakresie matematyki? Przyczyny zaburzeń procesu uczenia się matematyki Problem zdolności specjalnych do uczenia się matematyki VI. W jaki sposób można pomóc uczniom nie umiejącym sprostać szkolnym wymaganiom z matematyki Uwagi ogólne Kształtowanie orientacji przestrzennej Rozwijanie dziecięcego liczenia O kształtowaniu metod operacyjnego rozumowania na poziomie konkretnym - uwagi ogólne Rozwijanie klasyfikacji . Kształtowanie rozumienia stałości liczby elementów w porównywanych zbiorach przy obserwowanych przekształceniach Wyznaczanie konsekwentnych serii O kształtowaniu intuicji nietylkodlamoli mierzenia Kształtowanie zasady stałości długości przy obserwowanych przekształceniach Kształtowanie zasady stałości ilości masy (tworzywa) przy obserwowanych przekształceniach Kształtowanie zasady stałości w zakresie objętości płynów przy obserwowanych przekształceniach Różnicowanie i określanie zmian w czasie Wdrażanie dzieci do rozwiązywania zadań matematycznych VII. Zakończenie
|