IWZZ 1986, 192 str , stan db+/bdb- (lekko poodniszczona okładka). Wstęp Rozdział I. Zasady i czynniki rozwoju psychicznego Wprowadzenie Zasady rozwoju psychicznego Okresy rozwojowe Okres wczesnoszkolny (młodszy wiek szkolny) Okres dorastania jako wiek przemian Rozdział II. Rozwój fizyczny i motoryczny w okresie dorastania Wprowadzenie Rozwój fizyczny Akceleracja rozwoju Rozwój układu kostnego Układ mięśniowy Układ oddechowy, krążenia i pokarmowy Układ nerwowy Układ hormonalny Rozwój ruchowy (motoryczny) Dojrzewanie płciowe Wychowanie zdrowotne Rozdział III. Rozwój uczuciowo-społeczny w okresie dorastania Wprowadzenie Świat uczuć i emocji Uczucia w okresie młodszego wieku szkolnego Burzliwość, gwałtowność i niecierpliwość uczuć Niekorzystne warunki rodzinne Sytuacja materialna Problemy zawodowe i przystosowanie społeczne Uczucie łęku, zmartwienia i strapienia Uczucia radosne i przyjemne Dom rodzinny Wśród ludzi i w szkole Zaczarowany ogród uczuć Rozdział IV. Rozwój umysłowy i jego charaktery- styczne cechy w okresie dorastania Wprowadzenie Rozwój procesów poznawczych Kształcenie mowy i kultura języka Procesy myślenia Pomiar inteligencji Jak się skutecznie uczyć Rozdział V. Kształtowanie osobowości w okresie dorastania Wprowadzenie Osobowość i samopoznanie Obraz samego siebie Struktura osobowości Kształtowanie charakteru Odporność na sytuacje trudne Styl życia i zainteresowania Zakończenie Dodatek Psychozabawa I Psychozabawa II — Lubię, nie lubię Tablice zapotrzebowania kalorycznego Bibliografia Wykaz autorów cytowanych Koszt wysyłki 4 zł.
|