WP 1962, str. 256, stan db+ Wstęp Rozdział I ZNACZENIE BIEGŁOŚCI W KIEROWANIU Pojęcie kierowani Każdy ponosi konsekwencje niesprawnego kierowania Trudności kadrowe jako nieuchronne koszty rewolucji Konieczność pomnażania i upowszechniania wiedzy o kierowaniu Rozdział II WARUNKI SUKCESÓW W KIEROWANIU Teoria cech Wieloczynnikowe uwarunkowanie dziełalności kierowniczej Rozdział III GŁÓWNE TYPY KIEROWANIA Podstawy oddziaływania kierowniczego Kierowanie autokratyczne i demokratyczne Typ kierowania a wydajność i morale grupy Rozdział IV PODSTAWY UMIEJĘTNOŚCI ORGANIZACYJNYCH Pojęcie organizacji. Organizacja działań indywidualnych Organizacja działań zbiorowych Struktura organizacyjna zespołów złożonych Główne zasady podziału zadań, uprawnień i odpowiedzialności Usprawnianie organizacji Rozdział V BIEGŁOŚĆ W POSTĘPOWANIU Z LUDŹMI Poznawanie i dobór ludzi Ogólna procedura doboru pracowników Niektóre przyczyny błędów w ocenianiu nowych ludzi Metodyka wywiadu oceniającego Postępowanie z podwładnymi Wprowadzanie nowego członka do zespołu Przyjazne zainteresowanie podwładnymi Dbałość o stworzenie harmonijnie działającego kolektywu Porozumiewanie się i kontrola Kierowanie dyskusją Ocenianie i wychowywanie członków grupy Rozdział VI DOBÓR I DOSKONALENIE KADR KIEROWNICZYCH Selekcja i edukacja żywiołowa Elementy polityki kadrowej Ocenianie przydatności do pracy kierowniczej Nowoczesne metody szkolenia kierowników Metoda sytuacyjna Metoda inscenizacji Gry kierownicze Rozdział VII PRACA KIEROWNIKA NAD SOBĄ Potrzeba stałego doskonalenia się Analiza i ulepszanie sposobu wydatkowania czasu Dalsza analiza i usprawnianie własnego postępowania Poszukiwanie najlepszych metod działania Bibliografia Skorowidz Koszt wysyłki 4 zł.
|