WKiŁ 1987, stron 176 + barwne tablice , stan db+ (lekko podniszczona okładka) Omówiono zasady i sposoby malowania oraz oznakowania samolotów, na których latali polscy piloci w czasie II wojny światowej, tzn. we Francji (1940 r) w Wielkiej Brytanii (1940-1945), w Jednostkach Armii Powietrznej USA . Odbiorcy: Czytelnicy tyg. „Skrzydlata Polska", mtodzież interesująca się historią polskiego lotnictwa oraz modelarze budujący modele redukcyjne samolotów II wojny światowej. Od Autora Wstęp Oznaczenia barw występujące na czarno-białych rysunkach . 1. Polskie Siły Powietrzne we Francji (styczeń-lipiec 1940 r.) 1.1. Organizacja 1.2. Znaki rozpoznawcze 1.3. Malowanie samolotów PSP 1.4. Godła jednostek, godła osobiste 2. , Polskie Siły Powietrzne w Wielkiej Brytanii w latach 1940-1946 2.1. Organizacja 2.2. Znaki przynależności państwowej 3. Malowanie samolotów 3.1. Samoloty lotnictwa myśliwskiego (Fighter Command) 3.2. Samoloty myśliwskie nocne . 3.3. Samoloty lotnictwa bombowego (Bomber Command) 3.4. Samoloty do celów specjalnych oraz transportowe 3.5. Samoloty Lotnictwa Obrony Wybrzeża 3.6. Samoloty współpracy z armią i AOP 3.7. Samoloty szkolne oraz szkolenia operacyjnego 4. Godła dywizjonów 5. Oznaczanie samolotów w dywizjonach; oznaczenia funkcyjne 6. Napisy fundacyjne i godła osobiste 7. Oznaczanie zwycięstw powietrznych oraz udziału w akcjach bojowych 8. Polacy w RAF i USAAF w latach 1940-1945 8.1. Polacy w RAF 8.2. Piloci polscy w lotnictwie amerykańskim Wykaz literatury
|