jedność dla dzieci, 2006, str. 44, stan bdb Problem ADHD wywołuje wiele pytań typu: Czy ADHD da się jednoznacznie zdiagnozować w szkole, czy konieczna jest wizyta u lekarza? Czy istnieją możliwości leczenia ADHD? Czy jest słusznym przypisywanie dzieciom odpowiednich zachowań? Co udowodniono a co tylko założono? Co potwierdziło się dotychczas' Co pomogłoby naprawdę? itp. W książce znajduje się rzetelny przegląd informacji na temat ADHD i nadpobudliwości w ogóle. Problem nadpobudliwości psychoruchowej został przedstawiony w sposób jasny i zrozumiały. Autorka rozprawia się ze wszystkimi pogłoskarfii^podejrzeniami oraz wyobrażeniami, które niegdyś łączono z terminem'ADHD. Dostarcza natomiast argumentów, z pewnością pomocnych w pedagogicznej pracy. SPIS TREŚCI 1. Wprowadzenie w problematykę 2. Dzieci z podejrzeniem ADHD 3. ADHD i nadpobudliwość - objaśnienie pojęć 4. Mity o ADHD 5. Przyczyny zaburzeń koncentracji uwagi i nadpobudliwości a. Metabolizm procesów zachodzących w mózgu b. Czy istnieją środowiskowe obciążenia? c. Nadpobudliwość jako społeczne zjawisko 6. Postawienie diagnozy: ADHD czy nie? 7. Terapia: Coś więcej niż ritalin i inne leki? 8. Rola specjalistów 9. ADHD - diagnoza na korzyść dziecka ? 10. Cierpliwość, spokój, uwaga.
|