WSIP, 1983, str 276, stan db (przykurzona, nieaktualne pieczątki) ISBN 83-02-01920-8 SPIS TREŚCI Przedmowa Wprowadzenie Część I Ogólne problemy rozwoju myślenia dzieci w wieku przedszkolnym 1. Teoria działania i problemy rozwoju myślenia 2. Właściwości uczenia niezamierzonego 3. Charakterystyka środków i sposobów działalności myślowej 4. O dwóch typach myślenia 5. Zadania i metody badania przed pojęciowych form myślenia Część II Myślenie konkretno^ruchowe dzieci w wieku przedszkolnym 1. Ogólna charakterystyka myślenia konkretno-ruchowego 2. Właściwości myślenia konkretno-ruchowego w procesie rozwiązywania zadań praktycznych 3. Rola działań praktycznych w myśleniu konkretno-ruchowym 4. Powstawanie i rozwój działań badawczych 5. Kształtowanie uogólnionych sposobów praktycznego badania sytuacji 6. Znaczenie działań wykonawczych w myśleniu konkretno-ruchowym 7 Rozwiązywanie zadań konstrukcyjnych C z ę ś ć III Myślenie konkretno-obrazowe dzieci w wieku przedszkolnym 1. Ogólna charakterystyka myślenia konkretno-obrazowego 2. Charakterystyka przejścia od konkretno-ruchowego do konkretno-obrazowego myślenia 3 Kształtowanie dowolnej aktualizacji wyobrażeń 4. Odtwarzanie w wyobrażeniach zakrytych części obiektu w różnych położeniach w przestrzeni na podstawie części widocznych 5. Kształtowanie umiejętności wyobrażania sobie ukrytego obiektu w różnych położeniach w przestrzeni na podstawie obiektu spostrzeganego 6. Kształtowanie umiejętności wyobrażania sobie obiektów w różnych położeniach w przestrzeni podczas działalności konstrukcyjnej 7. Kształtowanie wzorców operacyjnych 8. Tworzenie obrazu zgodnie z podanymi warunkami 9. Zależność operowania obrazami od ich struktury 10. Kształtowanie wyobrażeń o zmienianiu się i rozwoju przedmiotów i zjawisk 11. Wykorzystanie wyników badań psychologicznych nad rozwojem myślenia do opracowania problemów wychowania umysłowego w przedszkolu Zakończenie Literatura
|