PWN 1996, str.252, stan bdb- (podniszczona lekko okładka) ISBN 83-01-12197-1 Burze mózgów. Dzieci i komputery to książka, która zapoczątkowała rewolucję komputerową w szkołach. Od czasu pierwszej publikacji w 1980 roku, stała się biblią dla tysięcy nauczycieli, którzy poszukiwali twórczych sposobów zastosowania komputerów w nauczaniu, Seymour Papert, uczeń i współpracownik Jeana Piageta, jest jednym z największych współczesnych teoretyków nauczania. Uważa on, iż relacja między dzieckiem i komputerem powinna być taka, by dziecku umożliwić programowanie komputera, nie zaś by komputer programował zachowanie i postępowanie dziecka. Osiągnięcie tego celu znakomicie ułatwia stworzony przez Paperta język programowania Logo. Książka przeznaczona jest dla studentów wyższych szkół pedagogicznych, kolegiów nauczycielskich i uniwersytetów, a także dla nauczycieli różnych specjalności używających komputerów w pracy z dziećmi i młodzieżą. Przedmowa do drugiego wydania (John Sculley) Przedmowa do drugiego wydania (Carol Sperry) Wstęp do drugiego wydania Słowo wstępne: Przekładnie mego dzieciństwa Wstęp: Komputery dla dzieci Rozdział 1. Komputery i kultury komputerowe Rozdział 2. Matofobia: Lęk przed uczeniem się Rozdział 3. Geometria żółwia: Matematyka stworzona do uczenia się Rozdział 4. Języki dla komputerów i dla ludzi Rozdział 5. Mikroświaty: inkubatory wiedzy Rozdział 6. Wielkie idee nietylkodlamoli w porcjach możliwych do objęcia umysłem Rozdział 7. Korzenie Logo: Piaget i sztuczna inteligencja (Al) Rozdział 8. Wizerunki uczącego się społeczeństwa Epilog: Podświadomość matematyczna Posłowie i wyrazy podziękowania Przypisy Skorowidz
|