stron 180 , stan db ( przykurzona okładka, usunieta strona tytułowa - książka pobiblioteczna - wycofana, obciety kawałek ostatniej strony) Wstęp I. U PODSTAW NOWOCZESNEGO PRZEMYSŁU ARTYSTYCZNEGO „Zdemokratyzowana sztuka brata się z rzemiosłem..." Wiek XIX „Triumf sztuki nad maszyną" — uwagi o artykule J. B. Marchlewskiego pt. „Z wystawy powszechnej. („Materiały do studiów i dyskusji z zakresu teorii i historii sztuki, krytyki artystycznej oraz badań nad sztuką", 1952, nr 1) Z zagadnień „sztuki użytkowej" XX wieku — Programy i twórczość II. Z DOŚWIADCZEŃ WYTWÓRCZOŚCI ARTYSTYCZNEJ W DZIESIĘCIOLECIU Polska wytwórczość artystyczna w latach 1945—1951 (Przegląd Artystyczny, 7952, nr 2) Problemy wystawy architektury wnętrza i sztuki dekoracyjnej (Przegląd Artystyczny, 1952, nr 3) Metody pracy zespołowej w polskim przemyśle artystycznym (Polska Sztuka Ludowa, 1952, nr 4 — 5) Eleonora Plutyńska (Przegląd kulturalny, 1953, nr 29) Andrzej Milwicz, 1905—1952 (Przegląd Artystyczni;, 1954, nr 21 Współpraca plastyków z przemysłem (Przegląd Artystyczny. 1954, nr 1) O powiązaniu plastyki z życiem gospodarczym i społecznym (Przegląd Kulturalny, 1954, nr 12) III. WSPÓŁPRACA PLASTYKI Z ARCHITEKTURĄ Polichromia i wnętrza Rynku Starego Miasta (Przegląd Artystyczny, 1953, nr 4) O właściwą formę współpracy plastyków z architektami (Przegląd Artystyczny, 1953, nr 6.) Architektura monumentalna i pejzaż (Przegląd kulturalny, 1954, nr 100) O ludziach przezornych (l'rzeglu<l Kulturalnv, 1954, nr 109) W sprawie jednego obrazu Osiągnięcia polskiej plastyki monumentalnej iPrzeglad Artystyczny, 1954. nr 5 — 6) Zamiast podsumowania Indeks nazwisk Spis ilustracji Książka zawiera wiele zdjęć
|